torsdag 18 juni 2009

jag är ex-volontär



Måste bara publicera en bild så att mina kära läsare har ett hum om vad jag menar när jag lovprisar naturen häruppe!

<<<<<

Kanotläger i Sunne, juni -09.

Imorgon är det midsommar, mina damer och herrar. Hipp hipp hurra... eller nåt. Storhelgerna blir mer och mer avslappnade för varje år och det är skönt på sätt och vis. Man behöver inte planera så mycket, man kan göra vad som faller en in och det viktigaste är ju att man umgås.
Kanske det var så familjen T tänkte när de bjöd in volontären att fira midsommar med dem.

Det var faktiskt frun i huset som kom med originalinbjudan, vill jag bara tala om.
De har gjort så mycket för mig, tagit hand om mig och är alltid så trevliga och vänliga och pratglada så jag vet inte hur jag ska återgälda det snart.
Men Pavarotti har en tendens att känna på sig sånt där, och rätta sig därefter. Så det blir nog inga problem, om jag bara kan slappna av :)
Fyra av barnen är med imorgon och allihop är lika skarpsinta som sina föräldrar, de märker direkt om man försöker fjäska till sig :P

**********

Kanotlägret gick fint, vi hade en och en halv dag med strålande solsken (de första dagarna med sol sen pingsthelgen) och jag brände mig naturligtvis på näsan så jag ser ut som Rudolf med röda mulen just nu :) Vi paddlade kanot och gjorde pulvermos på trangia-kök ute på Andersön. Sen paddlade vi hem. Det var kul.

Idag var min sista arbetsdag som volontär, nu är det S-L-U-T.

Ett underbart år har det varit, sannerligen det mest värdefulla i mitt liv hittills.
Penntrollet och jag var ute i Sunne och städade efter lägret på förmiddan och jag var nere på vaktmästeriet och sa hejdå och var nära att börja gråta, blä.

*
Jag äter kexrån med ost till kvällsmat, och choklad.
Imorgon blir det furstlig midsommarbuffé (antar jag) på Stocke Titt.

Godnatt!

Inga kommentarer: