måndag 22 juni 2009

rapport från flyttkartongen

Hoppla.

Min garderob är tömd, det ligger kläder överallt och allt är i en salig röra, hela mitt inre är i upplösningstillstånd för jag vill både åka hem och inte, jag tycker det är kul att mamma är här, men ändå saknar jag Pavarottis närvaro mest hela tiden, min höst är hur osäker som helst och Frösön står i all sin vackraste blomsterprakt.

Det är jobbigt att påminnas om sin hembygd, om man inte riktigt trivts där. Jag har inte varit nån bra värd för mina gäster hittills utan går mest och är irriterad och småsur.. så det är skönt att jag får vara för mig själv åtminstone över nätterna, eftersom de bor på kyrkis.

Men ikväll sken jag upp, för ikväll var vi i kyrkan och lyssnade på blueskonsert med den där "Kingen" och han var riktigt bra. Och så var Kanslisten och Husmor där också, och de tyckte det var så roligt att se mig så då blev jag så glad :D
Och Den Vita Frun var där också. Så då fick jag lite påminnelse om det gångna året, och blev glad igen :)

Dessutom har vi kommit på att Karins bil är för liten för alla mina kläder och prylar så idag bestämdes det att jag, tillsammans med en eller två väskor, tar tåget ner genom landet på fredag, samtidigt om mamma och Karin bilar ner med resten av packningen.
Känns bra.
Jag åker hellre tåg tror jag :)

Men nu är jag trött. Ska soooooooova.

Godnatt!

Inga kommentarer: