tisdag 2 juni 2009

wachtmeister!

Min andra arbetsdag i Sunne är slut och jag känner mig lika spänstig som en hundraåring... :P
Nävars.
Helt ärligt så har det varit väldigt skönt att arbeta fysiskt med nånting, för det har det inte blivit mycket av det här året.
Igår dammsög jag HELA kyrkan, och den är stor (ungefär som Stora kyrkan hemma i Åtvid) plus att jag satt och rensade ogräs hela eftermiddan.
Och idag har jag polat med gräsklipparn HELA dagen. Sunne kyrkogård är stor. VÄLDIGT stor, STORA gräsytor och slänter och trädrötter som ska undvikas, maskrosor som ska strimlas.
Jag tror det bästa sättet att lära sig ett ställe, är att städa det. Då lägger man märke till alla detaljer som man annars bara går förbi.

Träningsvärk!

Och ikväll, om en och en halv timme, ska jag på nåt sätt ta mig ut till Torvalla och hälsa på folket där.
Och imorgon ska jag avtackas och så kommer den nya volontären... buuääää... jag vill inte åka hem... :(

Men nu måste jag vila för jag är trött.

Inga kommentarer: