lördag 20 juni 2009

Midsommar

Hela Sverige är bakis just nu, bara jag är vaken och har tråkigt för ingen är inloggad på msn och bla bla bla...
Kollektiv bakfylla is the shit. Eller inte.

Jag hade i vart fall en mycket trevlig midsommarafton igår, med min adoptivfamilj. Jag kommer sakna dem allihop, inte bara Pavarotti utan även frun och barnen och kanske hunden också ;)
Vi var uppe vid Stocke titt, hembygdsgården typ, och där var det knökfullt med folk och picknickar och barnfamiljer och folkdräkter och duggregn, precis som det ska vara :)
Fru Pavarotti hade gjort värsta goda rulltårtan med grädde och bär, mums!
Jag vet inte, jag är både kompis/dotter/barnvakt/hundvakt när jag är med dem... men för mig funkar det bra :) Jag känner mig iaf alltid välkommen med öppna armar och det betyder enormt mycket.

Sen tog vi en sväng uppåt Frösövallen innan det bar iväg hem till Brunflo där flyttkartongerna stod redo att gå till attack. Börjar känna mig som barn i huset där nu också ;)
Tjälknöl och färskpotatis, lax och allt var jättegott. Och vin drack vi också, var länge sen jag drack vin. Jag blir alltid alldeles rödflammig i ansiktet när jag dricker vin.... hmm.. har vissa tendenser från studentveckan kvar, att om jag väl kommer igång att dricka så kan det gå snabbt... för det är så jag lärt mig att man "ska" dricka. Man "ska" bli full. Men jag är ganska civiliserad nuförtiden, drack ett stort glas vatten till vinet också, så jag var bara pinsam i fem minuter eller så... :P

Blev hemskjutsad halv elva och stöp direkt i säng.
Och här ligger jag, spiknykter och speedad ändå.
Ikväll kommer mamma med sällskap upp. Min sista dag i ensamhet på ett tag alltså...
Vad ska jag göra idag?
Håller på och tvättar nu, det är klart om en timme... kanske vore idé att börja packa ner lite saker...

Adios

Inga kommentarer: