onsdag 10 juni 2009

min sista vecka som volontär..

..började väl med idag kan man säga.
Nästa onsdag är väl officiellt min sista arbetsdag.
Usch, vad nära inpå det blev nu, snart börjar jag hyperventilera... panik panik.

Fast nånstans inne i mig känns det skönt ändå. Det finns en sommar hemma och en pojkvän som väntar tålmodigt ;)
Ja, nu känns det lite bättre.

Det finns två frågor som jag är evinnerligt trött på just nu. Framförallt "Vad ska du göra i höst?" men även "har du fått några kompisar här då?".
JA, jag har kompisar. Men ingen jag bara ringer och bjuder över sådär och jag må vara konstig men jag har väl nästan aldrig haft en sån relation till nån att jag bara ringt och bjudit över mig, eller tvärtom. Vet inte varför men sån är jag. Måste ha lite distans till allt och alla. Typiskt vattuman.
Och dessutom är jag en sån som har lättast att umgås med folk som är i vilken ålder som helst utom min egen. Det har jag verkligen lärt mig det här året.

Så, det om det...
Idag var det mitt allra sista kollegium. Lika trevligt som vanligt, men ju lite svårt att verkligen förstå att jag inte kommer sitta där nån fler gång, höra allt gnabbande mellan borden... :(
Kommer verkligen sakna kollegiumen..

Därefter hade jag en storstilad utvärdering av volontäråret med min handledare. Där har ni en riktig vän som jag fått det här året. Som jag faktiskt kan ringa eller åtminstone smsa närsomhelst. Men det kanske är mer i egenskap av "pappa" än som vän.. jajja, skitsamma.
Och eftersom jag hade ätit lax igår kväll (tro mig, man blir smartare då), så kunde jag säga en del kloka saker om mitt år när vi utvärderade.
Pavarotti säger inte att jag varit "bra" eller "mindre bra" på nånting, så egentligen vet jag väl inte vad han tycker om mig. Men jag vet när jag sagt nåt klokt för då ser han sådär finurlig ut, som han tänker "hon är inte så dum ändå" ungefär. haha :D
Och trots att han varken dömer eller uppmuntrar så känner jag mig fullständigt lugn och trygg och glad och nöjd när vi är klara.
Det är väl för att han lyssnar så bra, kan jag tro.
Efter utvärderingen åts det lunch på den där restaurangen vid Friskis, vad den nu heter. Tacobuffé.

Sen for vi ut till Sunne och fikade med folket där. Det var kul :)
Sen hann jag vara ute och plantera några begonior i ösregnet innan det var dags att åka hem.

Imorgon är det uppstigning tjugo över fem som vanligt...

2 kommentarer:

Tina sa...

Jag får vara undantaget som bekräftar regeln ;)

anna sa...

japp, det är du!! :D