fredag 12 juni 2009

Rå'odör

När jag vaknade imorse hade jag aldrig hört talas om Rå'odör. Nu har det gått cirka tio timmar sen jag kom i kontakt med det och lukten sitter fortfarande i... Trots att jag hade handskar.
Rå'odör är sånt där klet som man hee på pinnen när man planterar, var Mias förklaring ;)
Det där "he" är ett väldigt vanligt uttryck i Sunne. He den där slangen, he dem där kartongan i sopen.
"He" är alltså nån blandning av häll/hiva/lägg/ställ.... typ.
Så jag hedde på en massa klet på blompinnan i alla gravarna vi gjorde på Norderön.

Och eftersom de är så vansinnigt snälla ute i Sunne så blev det värsta fikat på eftermiddan, budapestrulle minsann! MUMS vad gott det är!! :)

Nu är det helg. Gud vad skönt att slippa kliva upp tjugo över fem imorgon. Igår somnade jag vid sju på kvällen, vaknade vid tio och borstade tänderna, somnade om och sov tills klockan ringde.
Det var väldigt skönt, men tänk att det ska behövas nästan tio timmars sömn för att man ska återhämta sig..

Nu är det Pistvakt på TV, åh han Jovan Radomir som presenterar programmen är så förbannat snyggg!!! :P det tycher je verkligen :P

...på tal om det fick jag sms från min lille fjås att vi varit ihop en månad idag.. herregud vad tiden går.. känns ju lite agasamt att vi inte setts på så länge, men läget är som det är... och snart får vi ju ses!! Jag längtar!

*************************

Nu började det helt plötsligt lukta avlopp i hela lägenheten.. blää... hoppas det går över.. orka behöva ringa till nån av vaktmästarna en fredagkväll... Vem skulle jag ringa då, förresten? Nils-Ivar förmodligen, han bor väl närmast.

***********

Haha, Pistvakt är coolt....

Jag är tusen gånger vackrare när jag ler, så därför borde jag le mycket mer.
Det tycker piano-Peter iaf :)

Mors!

Inga kommentarer: